Kako poboljšati prodaju

Pero Tolic February 18, 2013

Kako poboljšati prodaju

Kako poboljšati prodaju? Ako ste otvorili prvu firmu prija jedno 20 godina, što ste prvo učinili? Zakupili ste prostor u novinskim člancima, televizijske reklame, letci, tel marketing i sve drugo što Vam je onda bilo na raspolaganju, nakon samo nekoliko mjeseci ste zaključili da veliki dio kolača ide onima koji imaju veći budžet za oglašavanje. 20 godina kasnije to jest danas potencijalni klijenti ne doživljavaju većinu marketing poruke, marketing sljepoća. S proširenjem interneta sve te marketing poruke i oglašavanje je nadišlo tradicionalni marketing.

Stručnjaci koji shvaćaju vrijednost relationship marketinga zasigurno dobro razumiju internet marketing i njegov potencijal. U usporedbi s tradicionalnim metodama content marketing znači biti pronađen od potencijalnih klijenata a ne bombardiranjem nezainteresiranim kupce.

U content marketing koji primarno služi za poboljšanje prodaje imamo sljedeće beneficije:

Pre-qualified leads
Nizak marketing trošak
Visoka konverzija
Veće zadovoljstvo klijenata
Niža cijena prodajnog proces

Pravi content marketing zahtjeva vrijeme i predanost te imam izraženije dugotrajnosti.

Kako poboljšati prodaju – Upsell?

U slučaju da niste upoznati s pojmom upsell budite siguran sam da ne koristite svoje prodajne kapacitete. Koliko puta ste naručili pomfrit u MacDonald’su pa su Vam prodali Ketchup? ili ste dobili popust nakon što ste nešto kupili? Upsell je izrazito efikasan za povećanje i poboljšanje prodaje. Ako ste upoznati s Affiliate marketingom znate da postoje proizvodi gdje su Commision 100%, a glavnim izvor zarade su upsell-a. Pokušajte sa upsellom!

Nabavite proizvode s velikom potražnjom

Kako poboljšati prodaju sa novim proizvodom?Ako postoje proizvod ili rješenje koji Vaši korisnici trebaju a ne postoji ili im nisu dostupno? Nabavite ga za njih!

Poboljšanje prodaje s pametnim cijevnim kategorijama.

Možda imate savršen i predivan proizvod , no kako stojite za cijenama, budite spremni na to da većina klijenata nije spremno platiti cijenu koju tražiti, da pače možda je Vaš proizvod precijene od samog Vas.

4 strategija kako prilagoditi cijene za tržište:

Istraživanje – istražite cijene Vaše konkurencije dobivene informacije iskoristite kako bi napravili proizvod koji je znatno bogatiji po funkcionalnostima od Vaše konkurencije te povećajte njegovu cijenu, druga varijacija je stvaranje proizvoda iste kvalitete s nižom cijenom.
Proizvod s većom cijenom daje dojam veće kvalitete klijentu, isto tako kupac tog proizvoda će od Vas očekuje vrhunsku kvalitetu!
Isto tako niža cijena govori o slabijoj kvaliteti – koja isto ima svog kupca!
Superiorna cijena proizvod se daje proizvodu koje je u svakom pogledu superiorniji nad konkurencijom pa mu je cijene iznad ostalih.
Ako je proizvod poznati brand cijena mu adekvatno tome može rasti.

Zaključak: Vaš proizvod vrijedi onoliko koliko je kupac spreman platiti za njega, ni više ni manje od toga!

Povećajte prodaju s bodovima lojalnosti.

Ne morate bili konzum da ponudite nagradne bodove Vašim klijentima, napravite program koji je jednostavan i bez puno pravila.
Za kopce koji su aktivni godinu dana dajete popust od 50% na sljedeći račun.
spajanje bodova koje se mogu iskoristiti za popuste poklone .. itd
10% poput na narudžbu iznad 750 HRK

Marketing je potrebno zlo!

Većina ljudi koristiti marketing kao mehanizam da prodaju proizvod svakom potencijalnom klijenti. Marketingaši često zaboravljaju da ljudi ne vole hard sale. Promovirajte beneficije Vašeg rješenja svojim klijentima, ne proizvod. Ako Vaš proizvod može ispuniti sva obraćanje dobit ćete zadovoljne klijente koje će rado postati ponovni kupci Vašeg rješenja.
Marketing je potreban kako bi predstavili proizvod klijentima, te ga plasirali. Zlatno pravilo nemojte trošiti nerazumne cifre na oglašavanje u jedan kanal ili potpisati ugovor s jednom agencijom. U slučaju da imate različitu plate proizvodu pokušajte dati po jedan proizvod svakoj agenciju i vidite koja Vam agencija uistinu može povećati prodaju.

Povećajte prodaju s testerima.

Kako poboljšati prodaju – besplatan “sample” da će Vam se olakšati prodajni proces. U slučaju da prodajte knjige ili parfeme stavite na raspolaganje koje poglavlje ili male testere potpuno besplatno. U slučaju da prodajte usluge dajte besplatan consulting, sami čin da potencijalni kupac koristiti Vaši proizvod već mu ulijevate povjerenje u Vaš proizvod.

Budite drukčiji i neka proizvod bude dobro izdizajniran

Kako poboljšat prodaju sa dizajnom. Većina kupaca kupuje proizvod koji je odlično dizajniran, proizvode s lijepim ilustracijama i pakiranje. Rijetko bi kupio proizvod koji izgleda jeftino, idealni primjer koliko je dizajn bitan je Apple. Ako Vam je strategija imate jeftini proizvod onda napravite i jeftino pakiranje 🙂 ako je proizvoda vrhunski treba biti i vrhunski zapakiran.

Kvaliteta je kralj

Kvaliteta nije kompromis. Ponekad ćete doživjeti da vam kvaliteta padne zbog varijacija cijena. Pokušajte klijenta nagovoriti na kvalitetniji proizvod te prilagodbu cijene. Ako želite stvarati poslovanje koje je vezano za kvalitetu nemoj pristati na kompromise oko kvalitete, ponekad i povećajte kvalitetu jer samo tako možete imati kvalitetan i dugoročan rast.

Diverzifikacija proizvoda.

Odlično je biti fokusiran u jedan segment proizvoda, za lakoćom netko veći sada od Vas može uzeti taj dio kolača, te Vaši pad poslovanja je neizbježan. Uvijek proširite svoju paletu proizvoda. Poslovanje će brže dosegnut stabilnost!

Slušajte Vaše kupce

Većima firmi zaboravi da žive od svojih klijenata. Uvijek pozorno slušajte njihove komentare i dali im još nekako možete pomoći. Vaši klijenti Vam mogu dati odličan uvid u Vaše poslovanje te koliko ste dobro iskomunicirali svoje usluge. Kada razumijte jezik klijenta lakše ćete prodati svoju uslugu jer pričate njihovim jezikom.

Testirajte lokalno, prodajite internacionalno.

Prvu paletu proizvoda ponudite lokalnoj publici. Testirajte i vidite kako publika reagira na Vaš proizvod, u slučaju da ga ne možete prodati lokalno mala je vjerojatnost da ćete biti u mogućnosti prodavati ga na državnoj ili inozemnoj razini. Kada birate lokalnu target izaberite zajednicu koja ima vidljivu potražnju za Vašim rješenjem (nećete motorne pila doglašavati u Zagrebu!).

Budite profesionalni

Kako Vam poslovanje raste, sve teže postaje samostalno upravljanje poslovanje. Kada je potrebno budite sigurno da možete doći do pravih ljudi u pravo vrijeme, bitnije je imati kvalitetne ljude. Ako se bavite online poslovanjem većina Vas neće imati mogućnost stvaranja HR odjela, pa najbolje sami izaberite ljude s kojima ćete surađivati, ako želite povećati prodaju bitno je imati kvalitetne ljude koje Vam mogu pomoći i na koje se možete osloniti.

Budite iskreni

Nemojte lagati Vašim klijentima , budite iskreni prema njima, ako imate osjećaj da ste ih prevali oni imaju osjećaj da su prevarni, ponekad povrat novca može učiniti čudo za Vaše poslovanje.

Besplatno održavanje i savjetovanje

Nakon što ste prodali Vašu uslugu ili proizvod, održite zdrave kontakte sa svojim klijentima, pitajte ih dali je sve u redu i dali im treba neka pomoć i po koji besplatan savjet. Ako naplaćujete održavanje neka cijena bude razumna i prihvatljiva i neka klijenti imaju osjećaj da dobivaju puno Više.

Uvijek dajte Više

Održite svoje obećanje i uvijek dajte više nego što je klijent tražio. Klijent koji ima osmjeh na licu često se vrati.

Zlatno pravilo

Zlatno pravilo uvijek si postavite pitanje Kako poboljšati prodaju i opet Kako poboljšati prodaju?!

[ do default stuff if no widgets ]