Marketing usluga – složeniji marketing od Marketing proizvoda

Pero Tolic March 20, 2013

Marketing Usluga

Marketing usluga je mnogo složenije i izazovnije naspram marketingu proizvoda. Može se reći da kada prodajete usluge ne prodajte opipljiv proizvode, prodaje nešto što materijalno nije opipljivo česti nije ni vidljivo očima. Prilikom prodaje usluge Vaše iskustvo kao i iskustvo samog kupca je izrazito važno za postizanje dogovora te tako čini marketing učinkovitim.

Vaše Iskustvo u davanju određene usluge određuje cijenu u vrijednosti usluge koje dajte.
Često dobro odrađen Marketing usluga je izrađen na reputaciju jedne osobe, koje izvršava ili prodaje uslugu. Ljudi koji su uključeni u prodaju i obavljanje usluga imaju sposobnost povećati ili naštetiti ugledu Vaše tvrtke. Teško zadržati kontrolu ugled tvrtke na jednoj osobi, što ako osoba napusti tvrtku ili se krene ponašati ne adekvatno! To znači da zaposlenici uvijek moraju paziti na svoj ​​ugled te moraju ostati savršeni, barem u očima klijenta!

Kupcima je teško usporediti davatelje usluga.
Vaši proizvodi se ne-mogu dodirnuti ili osjetiti, a kupac Vama mora vjerovati da će usluga biti izvedena kao je obećana i dogovorena!

Koje je onda svrha Marketing usluga – dali je svrha marketinga usluga pomoći svojima kupcima usporedite Vas s drugim dobavljačima?
Usluga koja je jednom kupljena se ne može vratiti. Ako je usluga kupljen, kupac od Vas očekuje visoki stupanj stručnosti – ne možete mu dati zamjenski proizvoda ili reklamirati.

Imajte na umu da je u tradicionalnog marketinga imamo 4P. Kad je u pitanju usluga marketinga dodamo još tri .
Tradicionalni marketing komponente uključuju: Proizvod, Cijena, Mjesto, Promocija

Kada je riječ Marketingu usluga dodajemo još tri komponente:

Ljudi – Svi ljudi koji su uključeni , izravno ili neizravno u obavljanje usluge. Ljudi mogu dodati značajnu vrijednost u ponudi usluga. Ljudi prodaju Vašu uslugu i čine je bolje i efikasnijom za prodati. Vrijeme je da se pogled na “lice” davatelja usluge i da se donese odluka.

Fizička Dokazi – Način na koji se isporučuje usluga treba biti priopćena i praćena. Vaša usluga stvara iskustvo, tako komunikacije i dokumentacije stvaraju fizički dokaze Vašim kupcima. Pazite što radite dovoljno.

Proces – Procedura i tijek aktivnosti usluge je bitan element za vaš marketinga usluga. Sve mora raditi glatko i zadržati povjerenje potrošača. Kupca isto zanima što i kako točno radite.

[ do default stuff if no widgets ]