Što je web shop ili E-trgovina & kako može unaprjediti poslovanje?

Pero Tolic April 29, 2013

Što je web shopWeb shop ili online trgovine je oblik trgovine koja omogućuje potrošačima izravno kupovinu robu ili usluge putem interneta, koristeći svoj web preglednik. Alternativni nazivi su: e-trgovina, Internet trgovina, web-shop, web-trgovine, online trgovine, i virtualni dućan.

Kupovina na web shopu najčešće naliči kupovini proizvoda ili usluge u shopping centar, korisnik dodaje proizvode na košaricu kada je stavio sve proizvode koje želi kupiti odlazi na kasu (košaricu) gdje koristeći svoju kreditnu karticu ili alternativnu metode plaćanje može kupiti proizvod.

Trenutno postoji bezbroj e-trgovine a među najpoznatije ubrajamo Amazone, eBaya, Groupona – cilj internet trgovine je postići što je jeftiniji trošak transakcije te tako osigurati što jeftiniju i lagodniju kupnju za krajnjeg korisnika.

Online trgovine ugrubo možemo podijeliti u dvije kategorija

  • B2B Business-to-business – najčešći oblik ovog modela je veleprodaja
  • B2C Business-To-Consumer – najčešći oblik ovog modela je maloprodaja

Jedini preduvjet za korisnika da obavi transakciju putem interneta je sami pristup internetu i kreditnu karticu (AMEX; VISA; DINERS; MasterCard). Korisnici internet trgovine su često osobe koje imaju Viši stupanj edukacije, bolju platežnu moć. Trenutno postoji cijela generacija mladih ljudi je odrasla i naviknuta na kupovinu putem interneta.

U 2013 godine se zamjećuje porast mobile Commercea odnosno broj transakcije koji se povećava putem tableta i mobilnih uređaja, mobile aplikacije. Ovo je pokazatelj da kupci koriste internet neovisno o tome gdje se nalaze. Equation Research je napravio istraživanje u 2012 godini i ustanovilo da 87% online kupaca posjeduju tablet te da je veliki broj njih kupilo proizvod putem interneta koristeći tablet. Iako većini web tvrtki ne ide u korist izrada web shopa s responzivnim dizajnom – cijena web trgovine je skuplja

Kako radi E-trgovina

1) Korisnik dođe na stranicu e trgovine:
Korisnik najčešće na web shop dolazi pomoću tražilice, direktno na tražilicu
2) U slučaju da korisnik nađe zanimljiv proizvod na web stranici stavlja je u košaricu:
Primarna svrha košarice je akumulacija više proizvoda s web shopa te predočiti korisniku koliko ga košta kupovina košarice s proizvodima. Korisnik na stranici košarica najčešće može ažurirati količinu proizvoda koju misli kupiti.
3) Nakon što je korisnik stavio sve željene proizvode u košaricu pokreće se proces registracije ili prijate. Nakon što je taj proces uspješno obavljen korisnika pita za adresu dostave, podatci o kreditnoj kartici, te ako postoje dostupna sredstva na kartici korisnik se kreditna kartica tereti.
4) Transakcijski e-mailovi, su poruke od sustava prema korisniku koji sustav najčešće generira za sljedeće slučajeve. Registracija, resetiranje lozinke, stvaranje kupnje, uspješne kupovine.

E-trgovina i načini plaćanja

Internet kupovina se najčešće odvija putem kreditne kartice ili bankovnih transfere. Popis ostalim metoda plaćanje putem interneta su sljedeće:

  • Po pouzeću (Cash on delivery)
  • Ček
  • Debitne kartice
  • Kreditne Kartice
  • Poklon kuponi
  • Bankovini transfer ili uplatnica

E-trgovina & vrste proizvoda

E- trgovina može prodavati imati i prodavati bezbroj vrsta proizvoda, fundamentalno proizvode možemo podijeliti ne 5 osnovne kategorija:

  • Jednostavni proizvodi: su proizvodu koji imaju jednu varijaciju na primjer: kutija Bonbona od 1kg, jednodnevno putovanje, Monitor, td
  • Grupni: proizvodi su proizvodi koji se mogu kupiti zajedno na primjer: 2 zlatne ribice, akvarij, vodena pumpa.
  • Konfigurabilni: Najbolji primjer konfigurabilnog proizvoda su majice, gdje imamo jedan dizajn majice, a različite veličine ili boje. na ovaj način web shop može pratit skladište za pojedini proizvod.
  • Virtualni: Virtualni proizvode su praizvodi za koje nije potrebno pratiti stanje skladišta, ovakvi proizvodu najčešće predstavljaju usluge.
  • Bundle proizvodi – Us proizvodi koji se sastoji od konfigurabilnih proizvoda, najbolji opis toga su kompjuterske konfiguracije
  • Downloadirani proizvodi: su proizvodi koji se plate putem interneta te se korisniku dostavlja link za downloadable.
[ do default stuff if no widgets ]