Web shop & fizička trgovina

Pero Tolic September 20, 2013

web shop i fizička trgovina

Klasični kupci i web shop kupci nisu nužno dvije različite vrste kupaca. U hrvatskoj je sve više web trgovina i fizičkih trgovina. Trenutno se jasno vidi da se online i offline kupci miješaju. Jasno je vidljivo da online prisutnost povećava prodaju u dućanima.

Jedan dobar primjer online kupovine koji ima izravni utjecaj na online-offline i offline-online, je “click and collect”. Korisnik kupovinu obavi putem interneta te podigne proizvod u fizičkom dućanu koju mu je najbliže.
Ovi kupci dobivaju praktičnost online kupovine da uspoređuje cijene i proizvode te izaberu proizvode koji je njima najviše odgovara. Kupnja se obavlja putem internet te narudžba se podiže u njima najzgodnije vrijeme u najbližoj poslovnici.

Poboljšani doživljaj kupovine u trgovinama.
Malo poznata je činjenica da jedan dobar web shop koji ima mobilnu verziju može poboljšati doživljaju kupovine u dućanu. Korisnik dok je fizički u dućanu može pregledavati slične proizvode. Iako je opcija “Click and collect” možda više rezervirana za velike trgovačke lance, responsive dizajn stvara pozitivno iskustvo korisnicima.

Online trgovina koji je sadržajno bogat nije samo lijep i jednostavan za koristi, već prezentira svaki proizvod jedinstveno prezentirali. Tako korisnik dobiva bolju sliku zašto je određen proizvod skuplji u cjenovnoj kategoriji te dali može i želi platiti više za bolji proizvod.
Jedna od boljih primjera kako povećati učinkovitost prodaje je korištenje video materija i recenzija proizvoda.

Efikasan web trgovina daje sve odgovor na pitanja korisnik, te ustupljuje sve potrebne informacije koje im tijekom procesa kupovine, tako web trgovina povećava vjerojatnost kupovine.

Kako dovesti spojiti doživljaj web shopa i fizičke trgovine?

1) Dovedite web shop u Vašu trgovinu i poslovanje
Jedna od boljih metoda koje je uspjela spojiti web trgovinu s fizičkom trgovinom je mobile dizajn, bilo preko responsive dizajna ili adaptivnog dizajna. Omogućiti Vašim kupcima da se bez problema spajaju na internet iz Vaše trgovine, u današnje vrijeme kada svaka trgovina ima fiskalizaciju minimalni trošak ponuditi kupcima besplatan internet.

2) Povežite kupce s web shopom i dodatnim sadržajem.
QR kodovi su već dugo u opticaju i prepoznatljivu su u široj publici. Iako većina tvrtki nema pozitivno iskustvo s QR kodovima, stvar je na kraju optimizacija sadržaja – koji sadržaje je uistinu zanimljiv korisnik uz taj proizvod te koji dodatni sadržaj trebate ponudi, te hoće li ga recenzija korisnika uvjeriti da kupi proizvod koji je veće kvalitete i cijene.

3) Mjerite i lupite kodove kao da je smak svijeta
Sada kada je doveden internet u trgovinu i sami QR kodove polijepljene na proizvode, dopustite kupcima i educirajte ih kako jednostavno mogu pronaći zanimljiv sadržaj i sve tražene informacije. Korisnik Vam uđe u dućan i gleda jedan proizvod sada za zanimaju karakteristike tog proizvoda. Mali broj uistinu pita kupca a veliki broj lakše poseže za mobitelom kako bi dobi više informacija o samom proizvodu bili to sastojci ili karakteristike.

Realni primjeri iz sportske industrije:

Jedan dobar primjer za ovakav pristup bila bi sportska obuća i odjeća. Sportašima treba mnogo vremena da se odluče za jedna proizvod i spremni su platiti mnogo više nego prosječni kupaca. Uzmimo za primjer sportsku obući meni pojam sportska obuća ne znači previše, ali sportašima pada na pamet: Dali su te tenisice za trčanje?

  • Dali obuća reducira trenje?
  • Dali obuća propušta zrak?
  • Dali je šivana ili lijepljena?
  • Od kojeg materija se sastoji?
  • Koja je težina tenisice?
  • Dali se tenisa može parti i kako?

Većima prodavača iako vrhunski i s mnogo iskustva nema odgovore na sva pitanja. A Vaš korisnik jednim učitanjem QR koda može dobiti sve potrebne informacije iz prve ruke od Vas. Da stvari budu još bolje korisnik je odjednom vidio i Vaš web shop te zapamtio da Postojni i digitalna verzija web shopa koje daje jednako ako ne i bolje iskustvo naspram fizičkoj trgovini.

[ do default stuff if no widgets ]